کارخانه چرم مغان

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: کارخانه چرم مغان به عنوان بزرگ ترین واحد تولیدی تعطیل شده در استان، احیا و طبق برنامه ریزی با عملکردی جدید به چرخه تولید باز می گردد.

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در بازدید از این کارخانه راکد افزود: در مرحله نخست فعال سازی کارخانه چرم مغان برای بیش از ۴۰۰ نفر فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

وی تشریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین صاحب این کارخانه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط منعقد و بزودی مرحله نخست آن، احیا و در اختیار پارک علم و فناوری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در صورت بازسازی کامل این کارخانه که از زیرساخت‌هایی چون برق، آب، گاز و راه برخوردار است و با افزوده شدن فرایندها و قابلیت‌هایی مانند فروش، بازاریابی، صادرات و حتی شهربازی سرپوشیده به آن، برای ۲ تا سه هزار نفر از جوانان استان به انحای مختلف و در بلند مدت امکان شغلی ایجاد می‌شود.

سرمایه گذار این مجموعه نیز در جریان بازدید استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را برای احیای دوباره آن با رویکردهای مختلف تولید محصولات زنجیره‌ای چرمی به صورت صنایع دستی و نیز احداث واحدهای خدماتی و گردشگری اعلام کرد.

کارخانه چرم مغان یکی از واحدهای تولیدی محصولات چرمی با برند معتبر بوده بعد از چرم مارال بوده که حدود ۸ سال است دستگاه‌های این کارخانه به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی بلا استفاده رها شده و جز واحدهای راکد است و در سال ۹۰ به دلیل آلودگی زیاد و با اخطار محیط زیست با ۱۵۰ کارگر تعطیل شد.

کارخانه چرم مغان در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ۳ کیلومتری اردبیل واقع شده و به لحاظ دارا بودن سوله‌های مجهز به مساحت ۲۲ هزار متر مربع، استعداد احیای دوباره با کاربری‌های مختلف گردشگری، شهربازی، تولید گیاهان دارویی و دانشگاه علم و صنعت، اقدامات زیربنایی صنعتی و دانش بنیان را دارد.

منبع